Program, na podstawie technologii z systemu erp, tworzy listę materiałów potrzebnych do wytworzenia wybranych produktów w określonej ilości.
Tworzenie zestawienia zaczyna się od wybrania produktów. Do tego celu służy okienko przedstawione na poniższym obrazku. Drzewko po lewej stronie zawiera klasy produktów, natomiast główna część okna to lista produktów z wybranej klasy. Podobny układ występuje w systemie erp, dzięki czemu użytkownikom łatwiej jest odnaleźć się w tym programie. Na dole okna wyświetlane są wybrane produkty oraz wpisane przez użytkownika ilości.
Po kliknięciu przycisku “Zapisz” program pobiera dane z systemu erp i zapisuje je w swojej bazie. Poniższy obrazek przedstawia listę z utworzonym zestawieniem. Z tego okna można zobaczyć materiały potrzebne na wyprodukowane wybranych maszyn w wybranych ilościach, utworzyć plik z zamówieniem, które trafi do działu zaopatrzenia. Jest też funkcja “faktury” – tworzy ona listę ostatnich faktur zakupu dla materiałów.
Poniższy obrazek przedstawia spis materiałów (dolna tabela) do wybranych maszyn (górna tabela).
Poniższy obrazek przedstawia tworzenie zamówienia na materiały. Po kliknięciu w liczbę w kolumnie “Ilość do zamówienia” mogę ustawić żądaną ilość, która ma być w zamówieniu.
Po wybraniu przycisku “Zapisz do pliku” tworzony jest arkusz, który można jeszcze edytować. Wydruk arkusza przedstawia obrazek poniżej.
Ostatnia funkcjonalność to zestawienie dokumentów zakupu dla materiałów. Lista zawiera ostatni dokument zakupu dla danego materiału. Dane są pobierane z systemu erp.